HTML

HD - Heti dallam

Hetente egy dallamot javaslok szíves meghallgatásra. Persze operai dallamot, hiszen én azokat szeretem, meg hát egyéb dallamok nem szorulnak javaslatra.

Friss topikok

  • böbe01: Milyen sokat számít a látvány, a rendezés!.... Emlékszem, a színházban 6-8 táncos előadásában sok... (2014.07.05. 22:50) Három a tánc halálig!

2014.07.26. 11:08 alvarezfan1111

Nem én vagyok-e a te Manonod?

Címkék: Massenet Manon Des Grieux St. Sulpice Nest-ce plus ma main

A heti dallam egy kis csemege: részlet a St. Sulpice templombeli jelenetből - N'est-ce plus ma main que cette main presse (Nem az én kezem-e, amely fogja a tiédet). A mű: Massenet Manon c. operája.

Massenet Manonja - amely Puccinié előtt készült el -  realistábban és részletesebben taglalja a kis "rosszlány", Manon viselt dolgait. Az ifjú Des Grieux lovag papnövendéknek áll, hogy megszabaduljon Manon iránti szerelmétől és az ebből eredő gyötrelemtől és megaláztatásoktól. Ám Manon - mert a fiú mégis kell neki - meglesi és egy pár perces jelenetben (a szorosan vett ária 1:13-tól kezdődik)  visszahódítja. Nem az én kezem fogja-e  tiéd, nem az én szemem ragyog-e rád, mint rég, nem én vagyok-e a te Manonod...énekli. Natalie Dessay csodás alakítása, a kétségbeesett madárka - akire nem lehet haragudni - küzdelme azért, ami az övé volt. Partner: Rolando Villazón.

Jó szórakozást!

Operazóna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetidallam.blog.hu/api/trackback/id/tr206545961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása